Lewis Hamilton heeft met enige verbazing gereageerd op de aanpak van concurrent Ferrari tijdens de eerste twee vrije trainingen in Austin. De Mercedes-coureur vindt het opmerkelijk dat het Italiaanse team zoveel rondes reed in omstandigheden die vanwege de regenval verre van representatief waren.
Terwijl Ferrari, ondanks de regen, relatief veel rondes maakte op de vrijdag, bleef Mercedes erg conservatief. Hamilton is van mening dat het beter is op die manier, omdat de Zilveren Pijlen liever de banden willen sparen, voor het geval als er weer sprake is van regen gedurende de kwalificatie op zaterdag.
“Ik zag Ferrari doorstampen en daarmee hun banden om zeep helpen”, oppert Hamilton in de berichtgeving van RaceFans. “Morgen beschikken ze over een setje minder dan ons. Het zou weinig kunnen gaan uitmaken, maar wij denken liever een stap vooruit”, vervolgt de Brit.
Ook interessant: Wolff openbaart dat teamorders in Austin evengoed onvermijdelijk zijn
“Ik zou nog tien tot twintig rondes doorgereden kunnen hebben, maar dat zou niets uitmaken. Dan nog noteerde ik een soortgelijke tijd als dat ik nu deed. Je kan altijd nog verbetering op je ronde vinden, maar dat kan je beter bewaren voor de laatste vrije training of voor de kwalificatie”, concludeert de viervoudige wereldkampioen op weg naar zijn vijfde titel.