Grote kans op terugkeer van Hamilton: 'Wel als de sport eerlijker wordt'

8:51, 04 feb 2022
70 Reacties

Karun Chandhok gaat er vanuit dat Lewis Hamilton ‘gewoon’ terugkeert in de Formule 1. De analist van Sky Sport stelt echter wel dat de sport dan eerlijker moet worden.

Na de Grand Prix van Abu Dhabi liet Hamilton nog nauwelijks iets van zich horen. Toto Wolff gaf daarnaast te kennen dat hij hoopte dat Lewis wel door zou gaan met F1 en dat zorgde voor veel geruchten. In aanloop naar het seizoen lijkt iedereen er echter wel van overtuigd dat Hamilton ‘gewoon’ weer aan de start staat in Bahrein.

Druk op de FIA

In gesprek met Express Sport is Chandhok die mening ook toegedaan. Volgens de Indiër is Hamilton nog altijd erg gedreven om te winnen, zoals hij in de laatste races van 2021 ook liet zien. ‘’De kwaliteit van die laatste vier races was exceptioneel. Het was net zo goed als alles van Lewis in voorgaande veertien jaar.’’

De voormalig Formule 1-coureur denkt echter wel dat de FIA moet handelen om Hamilton te behouden. Volgens Chandhok moet de FIA aantonen dat ze veranderingen hebben gemaakt of mechanismes in stelling hebben gebracht om de sport eerlijker te maken.

70 Reacties
Khalid Haroun 04 februari 2022 om 18:44+ 2991

Eerlijk richting Max Verstappen ja, die het hele seizoen onnodig benadeeld werd door garry connelly

Charles Hamerling 04 februari 2022 om 17:04+ 1

Goed idee om de sport eerlijker te maken maximaal 50miljoen per team allemaal dezelfde auto en kijken wie er dan vooraan rijdt

Renco Hatenboer 04 februari 2022 om 16:16+ 16

Wat een emoties hier. Stel dat het omgekeerde was gebeurt en Max reed voorop op de harde band en werd ingehaald door Hamilton. Dan riep iedereen dat de FIA een corrupte bende was. De strijd was hevig om het WK en zelfs Max heeft aangegeven dat hij dezelfde passie niet kan opbrengen elk jaar.

deemoos 05 februari 2022 om 13:01+ 5468

Klopt maar is lekker nu andersom, 7x WK tijdens de pitstop een bakkie doen En na de 2e race al weten dat je WK wordt', Als hij terug komt na 3 races last van zijn nek, Kunnen jullie weer Max de schuld geven.

Jos Hoek 04 februari 2022 om 15:15+ 0

Van mij mag deze engnek thuis blijven, wat een ongelofelijke loser

Jos Hoek 04 februari 2022 om 15:13+ 0

Van mij mag die engnek wegblijven, bah, eng mannetje

Jolema 04 februari 2022 om 15:10+ 0

Tjonge,zo klaar met hamilton.je laat toch niet je fans in de steek om in een hoekje uit te huilen

User Avatar
V7V 04 februari 2022 om 14:09+ 3293

Is Hamilton vertrokken dan? Hij heeft toch een contract tot 2023? Opgeklopte melk.

henkdevries 04 februari 2022 om 13:40+ 2402

Chandhok... Zucht.. Het had een hans teeuwen stukje kunnen zijn. Chandhok en de sky kneuzen...

#Zandvoort# 04 februari 2022 om 13:15+ 1704

En wie gaat bepalen wat eerlijk is, Toto de Wolff, Mercedes of rambam Silverstone Hamilton zelf??????

User Avatar
Worstenbroodje 04 februari 2022 om 13:14+ 3187

Wat nou terugkeer? Hij is niet eens weggeweest.. Schei toch uit met die kwal

Racer14 04 februari 2022 om 12:53+ 32

Ik word een beetje moe van dat gejank van Mercedes. Eerlijker? Dan moeten ze eerst al die Engelsen eruit flikkeren want die zitten op al die bestuursfuncties. Precies wat alonso al zei. Mercedes is al vanaf dag 1 aan het lobbyen om de voor hen juiste poppetjes op de juiste plaats te krijgen. En wat Louis betreft, drol doorslikken en je met racen bezighouden

Gerda De Vet1 04 februari 2022 om 12:26+ 82

7 3/4 YEARS OF profit 7 TITLES NIT ONE WORD ABOUT A FAIR OR HONESTLY SPORT MAX WINS AND HONESTLY???? THINK ABOUT IT 7 TITLES DOWN THE DRAIN??? MAX WINS THE WORLD TITLE 2021 CLEAN AND HONESTLY DESERVED THIS ONE IT IS CALLED BAD LOOSING!!! Eerlijk duurt het langst.

User Avatar
Peet 04 februari 2022 om 12:13+ 10144

Kunnen we kappen met dit soort onzinnige en herhalende bullcrap berichten, komt me echt de strot uit GpBlog

Tink 04 februari 2022 om 13:31+ 17791

Tja Peet, Voorlopig levert het 120+ reacties op, dus waarom zouden ze niet nog 200 van dit soort berichten plaatsen?? Je kunt je misschien beter afvragen hoe lang wij er hier nog mee bezig gaan blijven. Maar dat is niet de populairste mening hier.

User Avatar
Peet 05 februari 2022 om 12:15+ 10144

Bij mij raakt het geduld in elk geval op....echte waste of time hier

Tink 05 februari 2022 om 12:23+ 17791

Same here Peet.

Jordi Lorje 04 februari 2022 om 12:03+ 14743

Wat een uitspraken weer van die Chandhok, hij wordt steeds erger. Zal het niet stiekem een setje zijn met die 44, als je dit zo leest dan denk je die is stapel verlieft.

Wesco 04 februari 2022 om 11:53+ 61

Denk dat Mercedes een voordeeltje mag gebruiken iets kleins illegaal omdat ik het gevoel heb dat ze tot voor getrokken worden door de FIA

Lunar 04 februari 2022 om 11:45+ 1097

De sport moet eerlijker worden? Helemaal mee eens. Maar I.P.V. de hele tijd naar het seizoenseinde te kijken laten we nu eens bij het begin beginnen. Want aan het begin van het seizoen heeft Ham in 1 race 30 maal een tracklimit overschreden maar toen Max het deed nadat hij Ham inhaalde moest hij ineens gestraft worden. Eerlijk? Dacht het niet!

User Avatar
miximaxi 04 februari 2022 om 11:23+ 26447

In dat Engeland zijn ze ondertussen zo wanhopig dat hun held door de rest van de wereld vergeten wordt dat ze hem maar proberen groter te maken dan dat hij is. Maar in de rest van de wereld is ie niet belangrijk, wordt niet gezien als de grootste, heeft niks achtergelaten in de F1 en is de kans groot dat ie ook snel vergeten wordt. Ze beginnen wanhopig te worden met hun domme en vooral kansloze uitspraken. Mocht lewis stoppen, who's give a fuck!!

Kick2020 04 februari 2022 om 11:18+ 2382

Eerlijker?? Sorry maar ik neem sinds de sponsoring van Sky Sport aan Hamilton zijn adres helemaal niemand meer serieus van Sky. Die zijn duidelijk altijd zeer gekleurd in hun mening. Maar On-Topic: Karun vergeet dat Mercedes het hele seizoen bevoordeeld is in de vele beslissingen die zijn gemaakt door de FIA. Het werd op een gegeven moment een beetje opvallend en zielig zelfs. Het voortdurende gezeur van Mercedes vanaf het begin van het seizoen tot einde seizoen heeft juist geleid tot die bizarre race. Anders was Red Bull 4 races voor het einde al lang kampioen geweest, en hadden ze waarschijnlijk ook het constructeurskampioenschap binnengetikt. Ik hoop dat Mercedes aan alle kanten wel eens wat meer tegengas gaat krijgen en alle teams eerlijker behandeld gaan worden t.o.v. Mercedes, anders gaat de hele F1 naar de klote.

Jan Overbeeke 04 februari 2022 om 11:17+ 2

Eerlijker?? laten we het dan met Sky Sport eerst over Silverstone hebben. Wat was daar eerlijk aan??

Piet Rie 04 februari 2022 om 11:00+ 2562

Daar gaan we weer wat een drama gewoon negeren deze onzin was het maar waar dat LH weg bleef zou de F1 weer leuk kunnen worden maar de aandacht heeft ie weer jammer

tinustussengas 04 februari 2022 om 10:59+ 470

skysport✓ sport en eerlijker ✓ Brits gejank ✓ het voldoet weer aan Lewsir Hamilton nieuws

User Avatar
Rvdb123 04 februari 2022 om 10:54+ 984

Als Toto Wolff stopt wordt het eerlijker. Deze man heeft te veel invloed bij meerdere teams.

User Avatar
Oma Mieke 04 februari 2022 om 10:42+ 8516

Eerst als jou/jullie team eerlijk word, zou een betere openingszin worden. ? En dan nog de eindstrijd, hoe je kon horen hoe het publiek juichte. ? Kijk er nog dagelijks naar, zonder oranje bril. ?

Herwin Houdijk 04 februari 2022 om 10:29+ 549

Homolton en eerlijk in 1 zin?

Remco Visee 04 februari 2022 om 10:26+ 1

eerlijk is het als ze allemaal in dezelfde auto, met zelfde motor rijden.

FCB33 04 februari 2022 om 10:23+ 18512

Heeft hij zeker een punt !!. Als de sport eerlijker wordt was Max halverwege al kampioen geweest. Wellicht kan VIAPLAY dit nog even verduidelijken in een volgende interview.

Watiknogffkwijtmoet 04 februari 2022 om 10:22+ 1148

Eerlijker? Dan moet je iedereen dezelfde auto geven. Dan komt er nooit meer een 8e keer. Nu is er een enkeling met een raketmotor die wel 12 x WC op de cruisecontrol zou kunnen worden als daar geen supertalent (VER) zou zijn. Jankbal.

Ralph81 04 februari 2022 om 10:12+ 3233

Dan is hij dus de klos als de sport eerlijker moet worden. Dat betekent minder oneerlijke straffen aan Verstappen en consorten en dan moet LH ook gestraft worden als hij iets doet dat in strijd is met het reglement. Je oogst wat je zaait en daar moet je je wel bewust van zijn. Kan dus als een boomerang in z'n nek eindigen, deze oproep tot een eerlijkere sport.

Shrek19671 04 februari 2022 om 10:10+ 564

Hahaha en dat moet droeftoeter Hamilton net zeggen dat de sport eerlijker moet worden. Blijf aub dan weg huilebalk ?

Swiebertjego 04 februari 2022 om 10:08+ 4992

Wat weer een lulverhaal. Daar last ik het maar bij.

Rene 2 04 februari 2022 om 10:07+ 848

Ach wat is eerlijker in de sport. Als het hele seizoen eerlijker was geweest, was Max al eerder kampioen geworden. Dus eerlijker is niet in het voordeel van Lewis. De situatie wordt ook vaak niet beoordeeld, maar wie het betreft. De Britten vonden Silverstone een race-incident, maar was de situatie andersom geweest. Max tikt Lewis eraf, dan was Max extreem agressief en een moordenaar.

Monic Armiento-Hissink 04 februari 2022 om 23:17+ 42770

1989: Prost crashed in Senna, Fantastisch. 1990: Senna crashed in Prost, ammazing. 1997: Schumacher crashed in Villneuve , you hit the wrong part of the car my friend. Zomaar een paar commentaren op crashes uit het verleden. Als Max LH naar buiten duwt is het gevaarlijk rijgedrag. Zolang het om niet Engelse coureurs, en in het bijzonder eentje, bij betrokken zijn (is) dan is alles geoorloofd, anders is het dangerous driving. Overigens in Spanje gooide Nico ook op het laatste moment de deur voor LH dicht net als dat LH dat bij Max in Monza deed, alleen kreeg Max in Monza de schuld terwijl in Spanje Nico als schuldige werd aangewezen.

Maaskantje 04 februari 2022 om 10:06+ 1996

Hamilton is nooit weg geweest.

User Avatar
Alexo395 04 februari 2022 om 9:51+ 965

Waar maken wij ons druk om. Als de sport eerlijke moet worden, wordt het ook eerlijker voor max. Kortom alle dubieuze beslissingen in voordeel Hamilton vallen dan ook weg. Dan zeg ik een win win situatie. Je wordt al WDC met al dat nadeel dus wordt alleen maar beter. Dus al dat gezeur van merc en Hamilton werkt ze dan alleen maar tegen. Gevalletje in eigen voet schieten in mijn ogen.

User Avatar
Ronaldodavinci 04 februari 2022 om 10:02+ 3137

Zeker waar, het verschil zit hem dan ook in hoe je 'eerlijkheid' interpreteert en/of definieert.

User Avatar
F1buzz 04 februari 2022 om 10:08+ 58776

Ik denk dat het je heel erg tegen valt. Het is in sky ogen alleen maar eerlijk als lewis voordeel hebt. Hoe oneerlijknhet voordeel is verkregen. Als max voordeel heeft is het altijd oneerlijk.

User Avatar
Toter Wolf 04 februari 2022 om 9:49+ 981

Van mij mag lullo aan bruidsshows gaan meedoen, wat een raar over het paard getrapt eikeltje is het.

Joost Mulders 04 februari 2022 om 9:45+ 2585

Er is denk ik maar een reden waarom Hamilton gewoon weer aan de start staat. En dat is dat hij de aandacht nodig heeft. Nu is hij met zijn stilte nog veel in het nieuws omdat de media er lekker over kan speculeren. Als hij echt zou aankondigen te stoppen dan is daarna de spotlight weg, is hij minder interessant om op gala's en andere modefeestjes uit te nodigen en als analist heb je ook niks aan hem want hij begrijpt nu al niks van strategiën, raceverloop en regelementen.

Kazie31 04 februari 2022 om 9:43+ 1656

Eerlijker naar hem toe. Het gaat om meer situaties die hem wel “eerlijk” uit zijn gevallen

F1 Zandvoort 04 februari 2022 om 9:41+ 33129

Ga dan eens kijken naar de stewards die zo "onpartijdig" is

User Avatar
Black Sheep 04 februari 2022 om 9:41+ 956

Met een eerlijke beslissing was het onwaarschijnlijk dat Lewis de GP van Abu Dabi had verloren. De regels moesten in het nadeel van de raceleider bewerkt worden om hem af te houden van de overwinning

deemoos 04 februari 2022 om 11:12+ 5468

Er wordt vergeten dat Hamilton in de eerst ronde ,de hele bocht afsneed. Qua oneerlijke beslissingen ,wat ik in de laatste race betwist. Is het 36 voordeel beslissingen en 1? nadelige beslissing. Ik word hier zo moe van.

User Avatar
Black Sheep 04 februari 2022 om 11:21+ 956

Je hebt gelijk over die bocht. Daar hebben de stewards naar gekeken en vonden het niet sanctie waardig. Race beslissing. Over wel of niet straffen valt altijd te discussiëren. Viel allemaal binnen de beoordeling.

Slowhand 04 februari 2022 om 9:40+ 668

Hamilton heeft een nieuwe woordvoerder.

User Avatar
pigeon herb 04 februari 2022 om 9:38+ 1374

Wat een zeiksnor, het is net zo'n jong die 7 keer hetzelfde voetbaltoernooi wint en bij het verlies van nummer 8 gaat liggen janken. Zoiets siert niemand.

F1-1987 04 februari 2022 om 9:33+ 5139

“Herstel” de laatste 4 races waren heel goed van Lewis in een extreem goede auto tegen die tijd. Ik weet deze sport is de man en de machine, maar ik durf toch echt wel te stellen dat de machine de man hier echt naar boven heeft geduwd en niet andersom in die fase.

Monic Armiento-Hissink 04 februari 2022 om 9:25+ 42770

De sport moet eerlijker worden. Zullen we dan maar eerst eens beginnen met de motor waar je er dan niet meer dan 4 van mag gebruiken en dat hij niet meer dan 5 km per uur harder mag gaan da de rest? Dat de regels voor iedereen het zelfde zijn en dus ook voor geit LH en de straffen dus ook? F1 gaat verder ook zonder LH er zijn genoeg nieuwe jonge coureurs die de sport weer interessant maken.

User Avatar
Maxthegoat 04 februari 2022 om 9:16+ 118954

Sky lijkt de Noord Koreaanse staat televisie wel. Er is maar 1 iemand die daar boven de rest staat. Hij doet niks fout, is een soort God daar en alles wat hij verliest is dankzij de hogere heren die hem kapot willen maken. Als Hamilton terugkeert wanneer de sport eerlijker zou worden, lijkt me dat juist in zijn nadeel. Dat betekent dan dat hij al zijn privileges niet meer geniet.

Steeck03 04 februari 2022 om 9:27+ 20

Klinkt wel een beetje alsof je het over Ziggo hebt :-). Ik was blij met het eind resultaat en over het hele seizoen had Hamilton meer voordeel dan Max, maar niet overdrijven

User Avatar
Maxthegoat 04 februari 2022 om 9:56+ 118954

Vereerd dat je een account aanmaakt om dat te zeggen. Bij ziggo waren ze ook niet altijd even objectief maar denk dat je dan de types als Kamphues en co hebt gemist. Die van ziggo waren ook niet te beroerd om het te benoemen als hamilton een keer goed had gereden, ipv allemaal excuses te zoeken waar ze bij sky goed in zijn. Of walgelijke kerstspotjes maken van een levensgevaarlijke crash

User Avatar
Hufter 04 februari 2022 om 11:58+ 10013

Zit er een steeckie bij je los?

User Avatar
F1fan67 04 februari 2022 om 12:54+ 2639

Raar hè, voor het eerst een NL die echt mee doet voor de hoofdprijzen. Nee dan moeten we die de grond in boren. Trots gadverrrrrr ???

User Avatar
Snoop 04 februari 2022 om 21:47+ 265

Bedoel je de 12 seconden hahahaha

TS 04 februari 2022 om 9:07+ 1708

Fantastische races met een auto van een ander niveau. Alsjeblieft zeg. Hou op met die volledig misplaatste bewondering/verering van de coureur.

User Avatar
F1fan67 04 februari 2022 om 12:48+ 2639

Viel mij ook op. Die motor was zo illegaal als de pest! Ineens zag je beelden dat de achtervleugel ‘door zijn knieën’ ging op het rechte stuk. Waardoor hij een veel hoger topsnelheid kreeg. Allemaal zo eerlijk!

Thirtheen 04 februari 2022 om 9:06+ 3048

“De sport moet eerlijker”. Waar praten die gasten eigenlijk over? Ik word doodmoe van die lui die “het niet eens zijn met een beslissing” continu verwarren met feitelijke statements dat een sport “eerlijk danwel oneerlijk” zou zijn. Sodemieter op. Grow a pair

deemoos 04 februari 2022 om 11:06+ 5468

Het is niet te hopen voor Hamilton dat de sport eerlijker wordt .Hij heeft er de laatste jaren , het meest voordeel van oneerlijke beslissingen gehad.

Justice for Max 04 februari 2022 om 9:00+ 4176

De sport eerlijker maken om Hamilton terug te krijgen. Laten we Poetin dan ook meteen de Nobelprijs voor de vrede geven.

User Avatar
John60 04 februari 2022 om 8:56+ 23307

Typisch dat ik Chandhok niet heb gehoord toen VER meerdere malen onterecht diverse straffen mocht ontvangen! Nu het schijnheilig boontje terecht niet het kampioenschap heeft gewonnen, nu zou alles eerlijker moeten worden!

User Avatar
F1buzz 04 februari 2022 om 8:59+ 58776

Ja dat vergeten ze voor het gemak maar even omdat het niet in hun straatje past.

User Avatar
Adjo83... 04 februari 2022 om 9:02+ 75351

Het moet natuurlijk wel éénzijdig belicht worden hé John. Stel je voor dat het ooit nog eens objectief bekeken zou worden door het Sky zooitje

Steeck03 04 februari 2022 om 9:25+ 20

En jij (wij) zijn wel objectief?

User Avatar
Adjo83... 04 februari 2022 om 9:31+ 75351

Voor de jij (ik dus) kan ik spreken maar niet voor de wij. Probeer altijd wel een objectief beeld te vormen van bepaalde situaties. Lukt dat altijd? Nee soms heb ik de oranje bril ook op. Daarom zijn discussies hier soms wel zinvol om dan te laten in zien dat die bril ook af kan. Maar als je praat over eerlijk en je hebt het halve seizoen naar je toegeworpen gekregen (zie Lewis) dan mag dat wel objectief genoemd worden. Denk dat die Engelsen diep van binnen ook moeten bekennen dat Hamilton meer achterstand op Verstappen had moeten hebben in het kampioenschap.

User Avatar
Hufter 04 februari 2022 om 11:55+ 10013

Die neus zit vast aan de hoestdrank Adjo ;) https://www.youtube.com/watch?v=ryx-BxfpOHk&t=30s&ab_channel=Sluipschutters

User Avatar
Adjo83... 04 februari 2022 om 10:29+ 75351

Daarom staat er ook 'soms' raceneus..;-)

Raceneus 04 februari 2022 om 10:28+ 1867

Echt? Laten de discussies hier zien dat de bril af kan? Wordt de sterkte van de oranje bril niet vergroot? Ik ben soms wat afwachtend in het vormen van een mening, wat soms zelfs verwerpingen kan opleveren waarom ik Verstappen niet verdedig.